Rabu, 14 Oktober 2015

LIFE

Assalamualaikum.

Just a simple entry for today.
Hari nie hampir sejam aku bergayut dengan sorang sahabat nun kat kedah sane. banyak bende ktorang share sampai tup tup termati talian aku ngn minah nie. hahaha terkejut gak tetibe terputus cmtu ja . anset sape yang problem. dia ke aku?? hahah. sebab nya baru je arini aku topup 10 hinggit. takkan dah abis kot. pastu pikir anset dy kot problem and last terdetik la nk check kedit tgk bape baki yg tinggal. haaa hambek ko 0.04 sen only oke yang left. ko rase??? spechlesss mak nak. hahaha tapi tak kesah pon sebab mmg lame tak borak panjang ngn si mariot nie. terubat la rindu sikit. cehhh. propa oii propa. kuikuikui.

Seronok borak ngn mariot nie. memacam story la kuar. mule dari pasal life and end up cite pasal jodoh n kawin bagai. isu yang acap kali la dibangkitkan. hahah ayat mu sastera la sis. kahkahkah. normal la kot. kitorang dah 23 tahun lorh. dah "dewasa" sangat! heee.

Bende yang aku nak highlight kat sini sebenarnya pasal life. i meant bile aku sharing cite or even masalah ngn mariot aku jadi macam everthing return to basic. setiap orang ade bahagian kehidupan dia masing-masing. masalah. dugaan. halangan. jatuh bangun dalam nak harungi life nie. it not easy but we believe in fate. Allah tahu tahap mane kemampuan kite. dan Allah tak pernah salah dalam menilai ability kite dalam nak hadapi ape jugak dugaan yang mendatang. ape pon masalah yang kite tengah alami sekarang nie. usaha cari jalan penyelesaian n jangan give up. always be positive. kalo kite rase tak mampu. fikir dua tiga kali dugaan yang orang lain hadapi mungkin lagi teruk n parah dari dugaan kite. banyakkan bersyukur and stop complaining. semoga kite terus kuat and kuat and kuat. keep in our mind. Allah akan selalu ade dgn kite susah senang suke duka. So jgn penah rase lonely face problem tu oke. aku nasihat sume nie actually banyak nak tuju kat diri sendiri. aku nak berubah. aku nak sedar. aku nak berjaya dunia dan akhirat. aku nak perbaiki diri aku semampu mane yang aku boleh. 

Tak salah kalo sometime kite buat silap or maybe kite akan gagal dalam mane-mane usaha dan ikhtiar sekalipun sebab dari situ kite bangkit. dari situ kite akan sedar owh cara nie mungkin tak betol. oke kite cube cara lain. jangan berenti usaha usaha dan usaha.

Buat sahabat sahabat aku. sabar la dalam hadapi ape saje dugaan kalian. aku tahu kalian kuat. aku tahu kalian mampu. semoga Allah menjaga kalian. Semoga Allah merahmati kalian. Semoga Allah permudahkan jalan pintu rezeki bagi kalian. jangan give up. jangan mengeluh. jangan lupe aku, heheh. take care sahabat ku sayang. doakan aku juga mampu kuat seperti kalian. love uolllss demi Allah. InshaAllah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan