Jumaat, 29 Mei 2015

Bukan rezeki aku

Assalamualaikum...



Hari nie aku nak story pasal rezeki. All about rezeki. heheh
After two weeks now aku dh dpt result tok short sem aritu. Firstly mase aku check result petang tadi i feel tergamam seketika. lebih kepada sedih kot. menitis gak la air mata jatuh ke bumi. huahaha.
sebab?? even aku rase aku dah buat sehabis baik waktu final aritu rezeki belum berpihak pade aku. and rase sedih tu tak hilang lagi. dpt tahu pulak kawan yang same belajar dgn kita dpt lebih baik. sape tk sedih kan. terkilan pon hado. sampai aku terpikir. betul ke lecturer aku nie tanda. tak mungkin la dpt cmnie. hahaha *negative thinking sungguh.

tapiiiiiii! as usual positifkan diri. tu je mampu. takmo la sedih lame lame. dapat ape kan. benda dh jadi. ade la tu kurang kat mane mane yang aku tak perasan or maybe sebab hubungan aku dgn Pencipta tak cukup kukuh. tak cukup kuat. tak cukup mantap! 

Takpe fina. Sabar itu Indah. usaha selagi mampu. janji ALLAH tu pasti. orang yang lebih berusaha pasti akan dapat hasil yang terbaik. so jangan GIVE UP fina!! lain orang lain rezekinya. InshaALLAH jangan putus doa semoga rezeki yang baik baik akan berpihak pade kite someday nanti oke. bersangka baik dengan ALLAH. 


tengah sedih sedih tadi bukak la facebook ternampak quote nie. tersedar sekejap. kena tepat kat diri sendiri. ALLAH plan is better than mine. fighting fina!!! 

1 ulasan: